نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

یک سرمربی کوچک و یک فدراسیون متزلزل| توقعات عجیب از فوتبال ملی

  • کد خبر: ۱۰۲۹۵۳
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
یک سرمربی کوچک و یک فدراسیون متزلزل| توقعات عجیب از فوتبال ملی
درحالی برخی اهالی فوتبال ایران بحث صعود در جام جهانی به مرحله بعد را پیش کشیده‌اند که عملا فوتبال ایران هیچ برنامه‌ای برای تحقق این اهداف تدوین نکرده است و یک مربی نه چندان با تجربه را در راس کار دارد

گروه ورزش|شهرآرانیوز، بحث صعود از گروه مقدماتی جام جهانی فوتبال درحالی ماه‌ها است افکار بازیکنان و حتی مربیان تیم ملی را در بر گرفته و دراین راستا نیز سوالات متعددی از مجموعه بازیکنان و مربیان تیم ملی مطرح می‌شود که فدراسیون فوتبال در عمل هیچ برنامه‌ای برای تحقق این رویا در نظر ندارد؛ فدراسیونی که به تازگی رئیس خود را از دست داده  وفردی را به عنوان سرپرست موقت ریاست فدراسیون فوتبال بر مسند کار برگزیده که هیچ سابقه‌ای در مدیریت کلان فوتبال ندارد. 

فوتبال ایران در ماه‌های اخیر درگیری برکناری شهاب الدین عزیزی خادم بود و مشخص نبود اگر صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال مسجل نمی‌شد، چه سرنوشتی برای تیم ملی فوتبال ایران رقم می‌خورد.

فوتبال ایران در شرایطی به جام جهانی فوتبال رسیده که تا آستانه حذف از این رقابت پیش رفته و اکنون با مردی به عنوان سرمربی در حال همکاری است که همگان می‌دانند از تجربه کافی برای محقق کردن آرزوهای بزرگ برخوردار نیست.

البته اسکوچیچ تا اینجا به خوبی از پس اهدافی که ترسیم شد برآمده و توانسته کشتی در حال غرق شدن فوتبال ایران را از مرحله پیش مقدماتی انتخاب جام جهانی عبور داده و سرانجام با کسب نتایج مطلوب جواز صعود به جام جهانی را هم به دست آورد.

اسکوچیچ به سهم خود عملکردی قابل تقدیر در تیم ملی فوتبال ایران داشته و اینکه توقع می‌رود تیم ملی با این مربی در جام جهانی نیز نتایج مطلوبی را رقم بزند نه با دانش و توانایی سرمربی کروات تیم ملی همخوانی دارد ونه با برنامه‌هایی که در فدراسیون فوتبال تدوین شده است.

فدراسیونی که اکنون چراغ خاموش درحال خرکت است و عوامل تصمیم گیر درآن می‌کوشند با پنهان کاری برخی تصمیمات خود را پیش ببرند.

فضایی که اکنون در فدراسیون فوتبال حاکم شده هرگز امیدوار کننده نیست و از گوشه و کنار نیز شنیده می‌شود عزل و نصب‌های اخیر نیز تغییراتی خواهد کرد  وبعد از انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال درماه‌های آتی بازهم شاهد تحولاتی در بدنه فدراسیون خواهیم بود.

در چنین شرایط متزلزلی برخی به دنبال صعود تیم ملی در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال هستند که این توقع درستی از وضعیت کنونی فوتبال ایران نیست.

صرف اینکه بازیکنان کنونی تیم ملی در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند و یا اینکه چند سالی است درکنار هم قرار دارند و زیر پرچم تیم ملی به میدان می‌روند نباید از ملی‌پوشان فوتبال ایران انتظار صعود داشت؛ صعودی که  لازمه آن داشتن یک فدراسیون فوتبال با برنامه بلند مدت، شفاف و کارآمد است و درکنار آن مربیانی با تجربه و بازیکنانی که حقیقتا با سرمربی تیم ملی دچار تضاد فکری نباشند.

فوتبال ایران اکنون در وضعیتی کاملا بی ثبات به سر می‌برد. فوتبال ایران اکنون با فدراسیونی مواجه است که به زودی راس تا ذیل آن دچار تغییرات خواهد شد و به موازات آن نیز برنامه ریزی مناسبی نیز برای برآورده کردن توقعات برخی کارشناسان و حتی هواداران برای صعود در جام جهانی فوتبال در نظر گرفته نشده است.

شاید دراین شرایط  که تیم ملی برنامه آماده سازی قطعی خود را نمی‌داند و فدراسیون فوتبال نیز به دست افرادی که برچسب موقت بر پیشانی آن‌ها خورده اداره می‌شود، بهتر باشد که از همین صعود دوباره به جام جهانی 2022 قطر لذت ببریم و صعود در جام جهانی را به دست و قضا و قدر بسپاریم و تا این اندازه برای بازیکنان و حتی مربیان تیم ملی که مشخص نیست درجام جهانی روی نیمکت تیم ملی باشند، دغدغه فکری ایجاد نکنیم...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->